Forum www.swps2007c04.fora.pl Strona Główna www.swps2007c04.fora.pl
Forum Grupy C04 studia magisterskie stacjonarne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pytania dla Szudlarka
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.swps2007c04.fora.pl Strona Główna -> Komuna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Monia




Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytów/Gdańsk

PostWysłany: Śro 13:48, 17 Gru 2008    Temat postu:

a w 12 zastanawiam sie jednak nad odp B... bo nie moge nic znalezc jakoby herbart uwazal jednostke za zyjaca w spoleczenstwie, jako jego czesc skladowa... herbart skupial sie chyba raczej na pedagogice... stad sie zastanawiam. ktos moze dotarl do zrodla?Razz

update: A odpada mysle... a B to nie wiem, oswieceniowy racjonalizm to typowo chyba postrzegal ludzi w taki sposob, nie ma chyba filozofa ktory by byl "inny"...

a może C? mead ewidentnie mowi o tym zjawiski, hegel tez... a marks tez chociaz moze nie w taki sposob... zreszta odp C to jest ze... mead ale troche blisko do hegla i marksa... troche, nie BARDZO... wiec moze C? co sadzicie?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Monia dnia Śro 15:01, 17 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Apsik




Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:11, 17 Gru 2008    Temat postu:

A oto moje odpowiedzi:
1A
2D
3C
4A
5B
6A
7A
8C
9C
10C
11D
12A
13A
14B
15B
16C
17B
18B
19A
20A

Roznia sie bodajze od Moniki M. tym, ze na 6 mam A a ona C, a na 10 ja mam C a ona A. Nie jestem pewna kto ma racje, szczerze mowiac, pan Szudlarek powinien docenic wszystkie, wielce filozoficzne odpowiedzi. Na "dlaczego" zawsze mozna odpowiedziec "dlaczego nie".

6. pojęcie dyskursu u Foucault związane z:
a) analizą społecznego funkcjonowania nauki
b) koncepcją dobra wspólnego
c) praktyką sprawowania władzy
d) koncepcją moralności

Osobiscie mnie sie wydaje, ze dyskurs to funkcjonowanie nauki. Choc Foucault nazwal swoja historie seksualnosci "wola do wiedzy", co ma oznaczac, ze Wladza=Wiedza. Zastanawia mnie odpowiedz C, bo nie wydaje mi sie, ze to koniecznie praktyka wladzy jest dyskursem, a bardziej funkcjonowanie nauki. Dyskurs akademicki itd. Choc moge sie mylic :/

10. związek idei społeczeństwa nowoczesnego z projektem edukacji publicznej wynika z ideologii:
a) oświeceniowego racjonalizmu
b) socjalistycznej równości społecznej
c) liberalnej jednostki wolności
d) oświeceniowego libertynizmu

Tu C a nie A, bo spoleczenstwo nowoczesne jest liberalne, a nie oswieceniowe. Tylko dlatego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Apsik




Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:18, 17 Gru 2008    Temat postu:

Ok, zmieniam zdanie jesli chodzi o 10!

Mysle, ze jest 10A


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
natalina




Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: znienacka

PostWysłany: Śro 22:41, 17 Gru 2008    Temat postu:

ok, zgadzam sie z dziewczętami Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JuLLy




Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 23:48, 17 Gru 2008    Temat postu:

6C

odsylam do literatury
[link widoczny dla zalogowanych]

a dokładniej do fragmentu
"Foucaulta interesuje raczej badanie różnorodnych
sposobów, w jakie słowa panują nad ludźmi, uniemożliwiając (lub utrudniając)
realizację wolności poprzez publiczną dyskusję. To zaś oznacza, że wolności trzeba
szukać gdzie indziej. Rozwiewając iluzje związane z utopią nieskrępowanej
komunikacji, tropiąc nieustającą aktywność władzy w języku, myślenie Foucaulta
nigdy nie przestaje być zainteresowane wolnością i dopiero to zainteresowanie
wolnością tłumaczy jego filozofię władzy."


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JuLLy




Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 23:52, 17 Gru 2008    Temat postu:

pozatym jakby ktos sie dalej wczytal ladnie jest napisane o niektorych stragetiach dyskursu u wladzy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JuLLy




Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 23:55, 17 Gru 2008    Temat postu:

i zeby wiarygodnosci stalo sie zadość Very Happy

[...] Dyskurs przenosi i
produkuje władzę; umacnia ją, lecz także podminowuje, naraża, zmiękcza i sprzyja jej
tamowaniu”7. To rozproszenie wiedzy odzwierciedla rozproszenie władzy,
nomadycznej i pozbawionej centrum, a przy tym dyskurs staje się „taktycznie
wielowartościowy”,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
natalina




Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: znienacka

PostWysłany: Czw 0:57, 18 Gru 2008    Temat postu:

zgadzam sie, wladza=wiedza a to jest u Foucault dyskurs.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Monia




Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytów/Gdańsk

PostWysłany: Czw 9:11, 18 Gru 2008    Temat postu:

jully - widze ze czytalismy ten sam tekst... Very Happy <lol2>

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Monia dnia Czw 9:11, 18 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Monia




Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytów/Gdańsk

PostWysłany: Pią 14:09, 19 Gru 2008    Temat postu:

podaje pytania z wczorajszego egzaminu. 18... 2 nie moge sobie przypomniec. z dobrymi odpowiedziami. ew. alternatywnymi odpowiedziami.

1. Rousseau (wychowanie negatywne): Ja mam, że <<nikt>> Mam taką odpowiedź, bo...

"Zdaniem Rousseau wychowanie powinno sprowadzać się do umożliwienia dziecku swobodnego wzrostu i dojrzewania oraz chronienie tego rozwoju przed zgubnymi wpływami zewnętrznymi. Chodziło o tak zwane wychowanie negatywne, odrzucające wszystkie środki, zmierzające do urabiania dziecka, do realizowania celów i ideałów narzuconych z zewnątrz." (wikipedia)

Asia i Natalia mają inną odp.: człowiek jest z natury dobry, tylko trzeba go trzymać z daleka od zgubnych wpływów społecznych. I w sumie nie wiadomo, która odp. jest dobra, bo obie pasują.

2. Hessen: autonomia w wyniku edukacji do norm kulturowych
3. Co wpłynęło na rozwój kapitalizmu, cywilizacji zachodniej?: rozwój oświecenia, reformacja, i coś tam jeszcze
4. Powiązanie Platona z konserwatyzmem: antyczny charakter tej ideologii. Asia ma, że: idee piękna, dobra i prawdy.
5. Selekcja w pedagogice Hessena: konserwatyzm
6. Rewitalizacja u McLarena: skutek przedłużonego rytu przejścia
7. Wpływ pisma: formowanie autonomicznego podmiotu
8. Myślenie pojęciowe: u Hegla i w Księdze Rodzaju
9. Edukacja: wynik separacji świata dzieci od świata dorosłych
10. Społeczeństwo konsumpcyjne: hybryda
11. Imperatyw kategoryczny Kanta wiąże moralność z: rozumem
12. Foucault: władza
13. Foucault: podmiot tworzony w relacji władzy
14. Związek idei społ. nowoczesnego z projektem edukacji publicznej wynika z: oświeceniowego racjonalizmu
15. Tożsamość jest tożsamością tożsamości i różnicy: Hegel
16. Panoptyzm: formowanie podmiotu
17. Autonomia u Hessena: wartości.
18. Liberalizm: dążenia jednostek do zaspokojenia własnych potrzeb


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Monia




Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytów/Gdańsk

PostWysłany: Pią 18:51, 19 Gru 2008    Temat postu:

to jest ciekawe ze mi zjadlo cale zdanie. Razz

moja odp w rousseau: nikt nie moze 'wplynac' na wychowanie jednotki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.swps2007c04.fora.pl Strona Główna -> Komuna Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin