Forum www.swps2007c04.fora.pl Strona Główna www.swps2007c04.fora.pl
Forum Grupy C04 studia magisterskie stacjonarne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pytania z markeringu, termin 0

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.swps2007c04.fora.pl Strona Główna -> Komuna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JuLLy




Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 14:18, 24 Cze 2009    Temat postu: Pytania z markeringu, termin 0

Witam oto pytania i większość prawidłowych odpowiedzi. Myślę, że jesli ktos jutro zdaje to z pewnością mu się to przyda

1. Kiedy nastąpił największy rozwój psychologii organizacji i zarządzania w obszarze rekrutacji i selekcji pracownikow :
a) W czasie pierwszej wojny swiatowej – armia potrzebowala narzedzi do rekrutacji ochotnikow
b) W trakcie wielkiego kryzysu – firmy potrzebowaly jak najefektywniejszych pracownikow
c) Kiedt Walter Scott otworzyl swoja firme konsultingową
d) Żadna odpowiedz nie jest prawidłowa
2 . Lampa, która pokazuje, w jakiej fazie znajduje się akurat księżyc to produkt :
a) Podstawowy
b) Oczekiwany
c) Rozszerzony
d) Rzeczywisty

3. Co spowodowaly kontrowersyjne reklamy firm Martin Gropu ( produkującej sprzet dla dyskotek )
a) Protest konsumentow po ukazaniu się pierwszej serii reklam, po którym siedziba firmy zostala podpalona
b) Pozwanie formy do sadu i zakaz działalności przez organizacje konsumenckie
c) Odmowiono ich publikacji ale dziennikarze z innych działów zaczeli zabiegac o wywiad z prezesem firmy
d) Kompletnie nic – kontrowersyjne wydawaly się tylko jej szefowi
4. Otrzymywanie premii przy co piątej zawartej umowie o kartę kredytową to schemat wzmacniania
A) O ustalone częstotliwości
B) O zmiennej częstotliwości
C) O ustalonym stosunku
D) O zmiennym stosunku
5. Jeżeli sprzedawca będzie pokazywal klientowi krok po kroku dlaczego pralka którą sprzedaje kosztuje wiecej niż pralki konkurencji i za jakie zalety tego sprzętu klient placi to cena zostala ustalona metodą:
A) Postrzeganej wartości
B) Docelowego zysku
C) Narzutu na koszty
D) Naśladownictwa
6. Konfiguracja zwana adhoracją opiera się na :
A) Wierzchołku strategiczny, mechanizmem koordynacyjnym jest bezpośredni nadzór kierowniczy oraz brakiem mechanizmow spajających i niskim stopniem formalizacji ( przykład : zakład szewski
B) Wzajemnych uzgodnieniach, personelu pomocniczym i rdzeniu operacyjnym - można ja z powodzeniem stosować w zlozonym i dynamicznym otoczeniu, w niewielkiem organizacji
Przykład : instytut badawczy

C) Linii średniej, koordynuje się ją na podstawie wynikow poszczególnych oddziałow : jest korzystna w duzych organizacjach, przy znacznym zróżnicowaniu produktow i rynkow ( przykład – organizacje globalne np. IBM)
D) Standaryzacji umiejętności, kluczową częścią są wysoko wykwalifikowani pracownicy, duza decentralizacja decyzji , przykład – Szpitale
7. Wedlug teorii X wymyslonej przez Mc Gregora :
A) Pracownicy z natury są leniwi i nie lubią pracy trzeba ich zmuszac do pracy za pomocą kar i nagrod oraz kontrolowac
B) Pracownicy maja psychiczną potrzebę pracy, dążą do osiągnięć i chcą brać na siebie odpowiedzialność
C) Pracownicy maja psychiczną potrzebę poznawania w pracy przyjaciol i nawiązywania kontaktow spolecznych
D) Żadna odp nie jest prawidlowa
8. Wizerunek przedsiębiorstwa to:
A) Obiektywny zestaw bodźców którym posluguje się przedsiębiorstwo
B) Postrzegany odbior przedsiębiorstwa, opinie i przekonania na jego temat
C) To wlasny, stabilny, subiektywny obraz przedsiębiorstwa
D) Wszystkie odp prawidłowe
9. Najważniejsze na rynku globalnym SA
a) Dystrybucja i promocja
b) Cena i promocja
c) Produkt i promocja
d) Cena i produkt
10. Jeżeli jestes zwolennikiem pracy na akord i uwazasz ze ludzie motywowani SA przede wszystkim czynnikami ekonomicznymi to twoje pogladay odpowiadają pogladom:
A) E. Mayo
B) H. Munsterberga
C) Taylor
D) ---
11. Koncepcja przywództwa ewolucyjnego opierala się na przekonaniu ze
a) Zachowanie kierownika zalezy od stopnia skomplikowania zadania oraz stopnia uczestnictwa grupy w podejmowaniu decyzji
b) Zachowanie kierownika zalezy od stopnia dojrzałości uczestników grupy – zawodowej i psychicznej
c) Zachowanie kierownika zalezy od roznych uwarunkowan sytuacyjnych – zharmonizowania stylu przywództwa w zależności od stopnia kontroli sytuacji i wpływu społecznego
12. Produkt czerwony to na przykład :
a) Lody
b) Perfumy
c) Samochody
d) Proszki do prania
13. Jeżeli marek podejmie prace w nowej firmie i nie będzie umial przez dłuższy czas okreslic za co odpowiada w organizacji , jak wyglada przeplyw dokumentow, co wchodzi w zakres jego obowiązków, komu bezpośrednio podlega , to doświadczy on :
a) Konfliktu roli
b) Niejednoznaczności podległości służbowej
c) Konfliktu relacyjnego
d) Niejednoznaczności roli
14. Firma która sprzedaje ekskluzywne walizki a wprowadza linie toreb sportowych w atrakcyjnej cenie powinna zastosowac nastepującą strategię nadania marki :
a) Satelitarną
b) Rodziny marek dla wszystkich produktow
c) Oddzielnej rodziny nazw dla produktow
d) Zadnej z powyższej
15. Jeżeli chcesz wzbogacić pracę na stanowisku to :
a) Dodaj zadania z wyższego poziomu
b) Dodaj zadania wykonywane na innych stanowiskach na podobnym poziomie
c) Dodaj zadania nezwiazane ze specjalizacja pracownika
d) Zmniejsz zakres nieinteresujących zadań
16. Efekt Hawthorn polegał na :
a) Wpływie reklamy podprogowej na decyzje konsumenta
b) Wpływie otoczenia na rodzaje zakładanych sklepow w miescie Hawthorn
c) Wpływie samego prowadzenia badan na efektywność pracy w fabryce – efektywność była wieksza niezależnie od zmiany warunkow pracy
d) Poprawie efektywności wyłącznie w momencie poprawy warunkow pracy w fabryce
17. Zarzutem wobec teorii Adamsa było :
a) Ludzie potrafią realizowac potrzeby wyższego rzędu niezależnie od potrzeb niższego rzędu
b) Brak kontekstu społecznego teorii – zbytnie skupienie na realistycznych opisach pracy
c) Odnosi się tylko do pracownikow umysłowych
d) Wszystkie odp są fałszywe
18. Definicja „działania marketingowe używające bodźców ekonomicznych do pobudzenia sprzedaży określonej oferty produktów” dotyczy:
a) Reklamy
b) Promocji sprzedazy
c) Sprzedazy osobistej
d) Marketingu bezpośredniego
19. Jeżeli pracujesz i uwazasz ze jestes odpowiednio wynagradzany to wedlug Herzberga odczuwasz:
A) Nie wpływa to na wieksze zadowolenie z pracy bo jest to czynnik higieny
B) Wieksze zadowolenie z pracy bo jest to motywator
C) Mniejsze zadowolenie z pracy bo jest to czynnik higieny
D)

enjoy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.swps2007c04.fora.pl Strona Główna -> Komuna Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin