Forum www.swps2007c04.fora.pl Strona Główna www.swps2007c04.fora.pl
Forum Grupy C04 studia magisterskie stacjonarne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Różnice Egzamin pytania z wykładu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.swps2007c04.fora.pl Strona Główna -> Komuna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jamaica
Administrator



Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: the bright side

PostWysłany: Sob 20:16, 20 Cze 2009    Temat postu: Różnice Egzamin pytania z wykładu

Ktoś może ma pytanka z wykładów i chciałby się podzielić?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
judi




Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:15, 21 Cze 2009    Temat postu:

1. Zjawisko „parcjalności” ujawniane w badaniach nad temperamentem dotyczy- różnic intraindywidualnych

2. Przedmiot badań psychologicznych różnic indywidualnych stanowią
możliwości i preferencje, osobowość determinanty

3. różnica w podejściu do różnic indywidualnych Platona i Teorst… dotyczy
wskazania odmiennych czynników determinujących

4. Galton w badaniach nad dziedzicznością wykorzystywał metody
genealogia

5. Wg Eysenka w badaniach eksperymentalnych powinno się
uwzględniać znaczenie różnic indywidualnych

6. Przestępczość może wiązać się z dyspozycją
ukształtowanie sumienia, wrażliwość na kary
przebieg prac warunkowania

7. Wg Thomas i Chess „dobroć dopasowana” zapobiega
każdy rodzaj temperamentu

8. Eliasza układ przyczynia się do rozwoju zachowań aspołecznych
duże zapotrzebowanie na stymulacje
niski poziom stymulacji zewnętrznej
małe wymagania

9. Badania Eysencka ostatnia noc przed egzaminem- nauka korzystna dla
introwertyków

10. Wysoka podzielność uwagi
różne osoby w różnych warunkach

11. Pomiar cechy wymaga badań
wielokrotnych

12. Z perspektywy konstruktywistycznej osobowość jest zależna od
samoświadomości publicznej aktora i jego motywacji do kontrolowania swojego wizerunku

13. Między stanem a cechą
cecha ujawnia się w stanie

14. Typologia szufladkowa
specyficzna konfiguracja cech skorelowanych

15. Orientacja na osobę w badaniach
poszukiwaniem „wzoru” zachowania, który wyjaśnia wariancje zmiennej zależnej


16. Ilość i zakres działań o określonej wartości stymulacyjnej to
wyłącznie aktywność

17. W ramach FCZ-KT czasowe charakterystyki to
żwawość, perseweratywność

18. Wrażliwość sensoryczna w FCZ-KT to zdolność do reagowania na bodźce
o małej wartości symulacyjnej

19. W przypadku zharmonizowanych struktur temperamentu wrażliwości sensorycznej działa
zgodnie z zapotrzebowaniem na stymulacje

20. Typ choleryczny w ramach RTT
małych możliwościach przetwarzania stymulacji

21. melancholik to
słaby typ ukadu nerwowego, neurotyczny introwertyk, , typ o zharmonizowanej strukturze temperamentu wskazującej na małe przetwarzanie stymulacji

22. cechy energetyczne temperamentu określają działania w warunkach wymagających podejmowania ryzyka i tolerancji na silna stymulacje fizyczna

23. aktywny mechanizm regulacji stymulacji wiąże się z
systemem rozbieżności miedzy otrzymywana a potrzeby ilości stymulacji

24. bierny mechanizm regulacji stymulacji wiąże się z działaniem
mechanizmu sprzężenia zwrotnego dodatniego

25. o przejściu od aktywnej do biernej regulacji stymulacji decyduje
wielkość rozbieżności, czas trwania rozbieżności, skuteczność wysiłków ukierunkowanych na poradzenie sobie z rozbieżnością

26. Zmiany reaktywności mogą mieć charakter zmiennych
trwałych, strukturalnych, funkcjonalnych

27. Przykładem braku spójności w systemie regulacji jest
niska reaktywność i niska motywacja osiągnięć

28. Gdy wzrost reaktywności to zachowanie spójności i system regulacji stymulacji wymaga
obniżenia ruchliwości

29. Dzieci o temp. Melancholijnym reagują na negatywna ocenę
zniechęceniem

30. u dzieci o temp cholerycznym hamulcowe odruchy warunkowe kształtują się
w sposób nietrwały

31. dzieci o wysokim poziomie neurotyzmu uczą się efektywnie w parach pod warunkiem
podobieństwa pod względem zdolności, braku pod względem neurotyzmu plus cos jeszcze podobieństwa pod względem neorotyzmu- ostatnie odp nie jestem pewna

32. Dzieci ekstra i introwertywne uczą się efektywnie w parach pod warunkiem
zdolności

33. Wg Thomass i Chess temperament to
styl zachowania

34. Temperament trudny wg Thomas i Ches prowadzi do zaburzeń zachowania pod warunkiem „dobroci dopasowania”

35. zaburzeń w zachowaniu można uniknąć w przypadku
„dobroci dopasowana”

36. Temperament trudno rozgrzewający się wiążę się z
umiarkowaną regularnością

37. Wg Rothbart i Darry temperament to konstytucjonalne uwarunkowanie różnic w
reaktywności i samoregulacji

38. Samoregulacja aktywna wiąże się z
podatnością na doświadczanie strachu

39. Badania międzykulturowe pokazały, że samoregulacja w populacji amerykańskiej
negatywnie z negatywna efektywnością

40. W pomiarze temperamentu zahamowanego Kogan korzysta z
obserwacji zachowania w sytuacjach wystandaryzowanych

41. Badania nad odziedziczalnością temperamentu zahamowanego ujawniły dla tego typu temperamentu
wysoki współczynnik odziedziczalności

42. Wg Buss i Plomin aby można było uznać daną cechę za cechę temp należy stwierdzić
jej genetyczną determinacje i pojawienie się od 2 r ż

43. Emocjonalność wg Buss wiąże się z
skłonnością do reagowania silnym pobudzeniem w sytuacji napięcia


44. Emocjonalność wiąże się z intensywnym przeżywaniem emocji takich jak
niezadowolenie, strach, złość

45. Towarzyskość wiąże się z wg Bussa i Plomina
uzyskaniem wzmocnień pozytywnych w wyniku konfliktu z ludzmi

46. Dwa wymiary aktywności wg Bussa i Plomina
wigor i tempo

47. Definicja inteligencji zaproponowana przez Stenberga w porównaniu z definicją Supermana w większym stopniu akcentuje
adaptacje funkcji inteligencji




48. Pojęcie inteligencji społecznej oznacza
zdolność do rozumnego działania w stosunku międzykulturowym
zdol wykonywania operacji umysłu na „mater behawior’
zdolności realizowania celów ważnych w danym kontekście społecznym

49. Dwa rożne modele inteligencji emocjonalnej proponujące odmienny sposób rozumowania tego zjawiska to
zdolnościowy i mieszany

50. Inteligencja emocjonalna wyznacza
efekt funkcji regulacji emocji
zdolność do przetwarzania inf. Emocjonalnych
stopień zbieżności między „maksymalnym poziomem wykonania” a „typowy poziomem wykonania”

51. Wg. Gardnera twórcy wielu inteligencji powodzeniu osoby w zawodze psychologa decyduje wysoki poziom
inteligencji interpersonalnej

52.Wg Spearmana czynnik G – zdolność ogólna przejawia się
w różnym stopniu w każdej czynności

53. Zgodnie z teoriami czynników równorzędnych czynnik G
nie istnieje

54. Zdaniem Guilforda każdą zdolność można opisać na podstawie

55. Przeprowadzona przez Catella metaanaliza badan intelektu ujawnia
hierarchiczną strukturę intelektu

56. Uznanie czynnika G niesie ze sobą następujący ……praktyczny
kształt powinien mieć charakter ogólny

57. W ramach FTI Necki o inteligencji zachowania decyduje
radzenie sobie ze zmianami w pobudzeniu

58. wzrost pobudzenia napięciowego ( aktywne) powoduje
zmniejszenie zasobów uwagi i pamięci operacyjnej

59. Badania dowodzą że czas reakcji prostej ECT
koreluj z IQ negatywnie

60. Wyniki badań Hunta wskazują, ż czas rekcji ECT z wykorzystaniem procedury Posnera
jest podobny w przypadku bodźców fizycznych i semantycznych

61.Ostatni uzyskany wysoki wynik w testach inteligencji jednocz w ECT
uzyskuje krótszy czas inst.

62. Model konfluencji Zajonca związany z urodzeniem a IQ ujawnia się
powyżej 11 lat

63. Badania dowodzą zasadnicze znaczenie w rozwijaniu zdolności specjalnych odgrywa
środowisko specyficzne
64. osoby o wyższym IQ ujawniają się w badaniach potencjalnie wywołanymi
krótszy czas atencji
większa amplituda fal alfa
bardziej złożony kształt fal

65. Wynik badań potwierdzają ze im starsza badana populacja
środowisko specyficzne i geny


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.swps2007c04.fora.pl Strona Główna -> Komuna Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin