Forum www.swps2007c04.fora.pl Strona Główna www.swps2007c04.fora.pl
Forum Grupy C04 studia magisterskie stacjonarne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ogolna pytania 2007
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.swps2007c04.fora.pl Strona Główna -> Komuna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fonika




Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 18:52, 14 Cze 2008    Temat postu:

a co z pytaniem nr 6?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skorpka




Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 19:45, 14 Cze 2008    Temat postu:

to pewnie pozostanie zagadką z powodu niewiadomej jednej odpowiedzi Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamesennin




Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 20:14, 14 Cze 2008    Temat postu:

Mam prośbę żeby teraz jak komuś się nie zgadza nie wipysywał np. 6.A i tak to zostawił tylko niech uzasadnia czemu, żeby po prostu w głowach nie mieszać pustymi spekulacjami. Słowo się rzekło - moje opracowanie. A więc (nigdy nie zaczynaj zdania od "a więc"):

1.C - tak mi się wydaje

2.A

3.A - w Rathusie gdzieś było chyba przy okazji tematu o stresie

4. efekt Zeigarnik - cytuję za Strelauem T. II str. 438 (na czerwono): polegający na lepszym pamiętaniu zadań niedokończonych

5.C - intuicyjnie ale i absolutnie

6. odsyłam do s. 447 w Rathusie - moim zdaniem jest to nadal D

7. Gabriele Oetingen - Strelau, s. 447 - I kolumna - odpowiedź B

8.A -intuicyjnie

9.B - intuicyjnie
10. hipoteza Atkinsona opisana dość szczegółowo od strony 461- Strelau z tymże interesująca nas odpowiedź pojawia się w ostatnim zdaniu na 462 a więc odpowiedź C

11.
ZALEŻNOŚĆ – NIEZALEŻNOŚĆ OD POLA
Zależność-niezależność od pola to najbardziej znany w psychologii stylów poznawczych wymiar, który wprowadzony został przez Hermana Witkina

Zależność-niezależność od pola określa stopień, w jakim spostrzeganie determinowane jest przez ogólną organizację pola percepcyjnego

Zależność od pola to tendencja do spostrzegania globalnego (całościowego), w którym części doświadczane są jako stopione z całością.

Niezależność od pola oznacza skłonność do "przełamywania" zastanej organizacji pola percepcyjnego,do wyodrębniania poszczególnych części i spostrzegania ich jako względnie niezależnych od całości

Niezależny od pola styl poznawczy nazywany bywa analitycznym w odróżnieniu od zależnego - globalnego

Kobiety są bardziej zależne od pola

Podstawowe narzędzie o charakterze testowym do pomiaru zależności-niezależności od pola to Test Ukrytych Figur

Zdaniem Witkina, zależnośc-niezależność od pola to poznawczy komponent szerszego wymiaru osobowości, jakim jest zróżnicowanie psychologiczne

Zróżnicowanie psychologiczne to złożoność struktury systemu psychologicznego przejawiająca się w specjalizacji funkcji psychicznych i oddzieleniu Ja od nie-Ja. Właśnie ten drugi aspekt - oddzielenie Ja od nie-Ja - ujawnia się w sferze poznawczej jako zależność-niezależność od pola

Zależność-niezależność od pola: osobowościowe korelaty: zależność idzie w parze z mniejszym poczuciem własnej odrębności i słabszą artykulacją pojęcia Ja, w tym - obrazu własnego świata

Zwiazek zależności-niezależności od pola z rodzajem stosowanych mechanizmów obronnych:
osoby zależne od pola przejawiają tendencją do korzystania z "prymitywnych mechanizmów obronnych", takich jak wypieranie czy zaprzeczanie

osoby niezależne od pola przejawiają tendencją do korzystania z bardziej wyspecjalizowanych mechanizmów obronnych, takich jak izolacja czy racjonalizacja

Fizjologiczne uwarunkowania zależności-niezależności od pola:

u osób zależnych stwierdzano większą wrażliwość autonomicznego układu nerwowego w odpowiedzi na zagrożenie. wykazano też związek zależności ze słabością lateralizacji

Niezależności od pola sprzyja taki sposób wychowania dziecka, w którym pozwala się mu na samodzielność - daje stosunkowo dużą swobodę, szanuje indywidualność, nie stosuje ostrych kar, zwłaszcza fizycznych

Zleżność od pola jest efektem (sposób wychowania) autokratyzmu rodziców - ograniczania samodzielności i surowej dyscypliny

Szczególnie duże znaczenie jako wyznacznik zależności od pola u dziecka ma (wychowanie): autokratyzm matki, zwłaszcza zaś w odniesieniu do syna

Homogeniczność środowiska fizycznego w połączeniu z trybem życia wymagającym orientacji w terenie (np. w wypadku koczowniczych plemion myśliwskich żyjących na Dalekiej Północy) stymuluje rozwój analizy percepcyjnej i w konsekwencji - rozwój niezależności od pola

Analityczność percepcji, charakteryzująca osoby o stylu niezależnym, oznaczająca skłonność do burzenia zastanej organizacji pola, sprawia, że lepiej radzą sobie one z zadaniami wymagającymi restrukturalizacji danych

Jeśli chodzi o efektywność zamierzonego uczenia się (w tym szkolnego), uzasadnione wydaje się przypuszczenie, że niezależnośćod pola może ją zwiększać

Powinno się tak dziać za sprawą spontanicznej tendencji osób niezależnych do samodzielnego organizowania materiału. Jak wiadomo, wszelka aktywność poznawcza uczącego się, a szczególnie aktywność polegająca na organizowaniu materiału, podnosi efektywność uczenia się.

Charakteryzująca osoby zależne od pola skłonność do polegania na wskazówkach zewnętrznych. zwiększa ich zapotrzebowanie na informacje uzyskiwane od innych ludzi i dostarczane przez nich sprzężenia zwrotne

Zależność od pola to także zależność społeczna, oznaczająca silniejszy konformizm, większą podatność na oddziaływania modyfikujące postawy itp.

Interpersonalna orientacja osób zależnych od pola sprawia, że mają one znacznie więcej niż osoby niezależńe kontaktów z innymi ludźmi - odbywają bardziej intensywny trening społeczny

Związek zależności-niezależności od pola z zainteresowaniami i preferencjami zawodowymi:
Osoby zależne od pola, w związku ze swoją orientacją interpersonalną, bardziej interesują się naukami społecznymi i humanistycznymi oraz częściej wybierają zawody wymagające kontaktów z ludźmi, takie jak nauczycielstwo (zwłaszcza na poziomie elementarnym), zawody administracyjne, związane ze służbami społecznymi czy pracą w handlu, a także zawody artystyczne

Osoby niezależne od pola, częściej przejawiąją zainteresowania teoretyczne, matematyczne, przyrodnicze, chętniej studiują tak zwane kierunki ścisłe i wybierają zawody praktyczne, takie jak inżynier czy architekt, lub związane z kontaktem z naturą jak rolnictwo czy leśnictwo.

Wielu autorów sądzi, że niezależność od pola to po prostu wysoki poziom zdolności analitycznych, zwłaszcza w zakresie analizy wzrokowej, i zdolności przestrzennych

więcej: Strelau - 768 - co do odpowiedzi to wydaje się w takim razie, że A

12. no to raczej będzie to brakujące czyli D

13. tutaj ponownie Strelau - str. 451 - "Przewiduje się, że motywacja jest tym silniejsza, im więcej wart jest wynik, jaki ma zostać osiągnięty, im większe są osobiste mozliwości podmiotu, (...) i im silniejsze są emocje związane z wynikiem i działaniem - odp: A

14. Wszystko co na ten temat : str. 685 Strelau, ale nie podejmuję się wnioskowania z tego jaka jest odpowiedź. Albo może jednak. Jeśli wydolność to słaby vs. silny to odpowiedzią jest równowaga procesów nerwowych.

15.intuicyjnie D

16.intuicyjnie B

17. str. 489 - Strelau - odpowiedź C

18. B - raczej nie wymaga tłumaczenia

19.intuicyjnie i z lenistwa D

20. A - PEN - 3 czynniki, Wielkia Piątka - 5

21. teoria Cattela - teoria o dwóch rodzajach inteligencji: skrystalizowanej i płynnej, a więc odpowiedź B

22. B W zasadzie nie do odszukania. 740 s. w Strelau podaje korelację 0.40 między pojemnośćią czaszki, a ilorazem inteligencji. Ogólnie nie do końca jasne co wybrać. Jak ktoś ma niezbite argumenty za jedną czy drugą opcją to będzie miło.

23. 443 s. w Strelaulince - wg mnie C, ale mogę się mylić

24. D - początek rozdziału Temperament - pierwsza strona w Strelau

25. A - s. 396 - Strelau

26. intuicyjnie - A

27. to jest pytanie - bajka

Aktywacyjne teorie motywacji

a) Założenia:
- aktywacja jako mobilizacja energii
- aktywacja występuje zarówno w motywacji jak i w emocjach
- pomiędzy pobudzeniem (aktywacją) a sprawnością działania istnieje krzywoliniowa zależność – prawa Yerkesa-Dodsona.

Stawiam na A

28.B- ale tu akurat komuś zaufałem

29.A- s. 727 - Strelau

30.A - intuicyjnie

31. absolutnie B - składnikami Ogólnego Zespołu Adaptacyjnego Seylego są:

reakcja alarmowa
odpornośc
wyczerpanie

32.A - s. 392 - Strelau

33.D- Strelau - s. 453 Mechanizm "magicznej połowy" to dość powszechnie stosowany trik podtrzymania motywacji, odwołujący sie do przekonania "teraz już z górki", a więc łatwiej.

34. nie A i nie B bo melancholik jest słaby - Pawłow jedna z kolejnych stron rozdziału o tempreramencie w Strelau.

35.B

36.D - intuicja

37.A

38.C -koncepcja na stronie 408

39.C - opis eksperymentu którego to dotyczy na stronie 323 - 25.1.1.1

40.A - Spearman - czynnik inteligencji ogólnej


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kamesennin dnia Sob 20:23, 14 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tysiok




Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów

PostWysłany: Sob 21:01, 14 Cze 2008    Temat postu:

pytanie 38 odpowiedz c poniewaz: "Lazarus sądzi, że poczucie umiejscowienia kontroli odgrywa znaczącą rolą w ....... polegające na znajdowaniu przyczynowego wyjaśnienia zdarzenia

pytanie 25 odpowiedz A ponieważ"Sądzili oni, że zmiany fizjologiczne są pierwotne w stosunku do przeżyć emocjonalnych. Emocje powstają, ich zdaniem nie pod wpływem zmian fizjologicznych wywołanych przez te bodźce. James i Lange sformułowali pozornie paradoksalne twierdzenie „ nie dlatego płaczemy, że jesteśmy smutni, lecz jesteśmy smutni bo płaczemy”. Jako pierwotne występują zmiany w narządach, jako wtórne to uświadomieni ich sobie i przeżycie emocji. czyli wynika z tego ze odpowiedz a

pytanie 16 odpowiedz A ponieważ: "funkcje motywacji:
Najważniejszą funkcją motywacji jest uruchamianie (inicjowanie) i organizowanie ludzkiego zachowania, skierowanego na osiągnięcie określonego celu."


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tysiok




Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów

PostWysłany: Sob 21:12, 14 Cze 2008    Temat postu:

brawo Maciek! co do pytania 30 to stawiam na odpowiedz C ze wzgledu na tresc wykładu. cytuje:
ukierunkowanie(cel)-poznawcza reprezentacja, wyobrazenie stanu jaki miałby być osiągnięty , przypisany jest mu zamiar osiągnięcia , osobisty wpływ na jego realizacje.............
realizacja-ukierunkowanie na cel


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamesennin




Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 21:54, 14 Cze 2008    Temat postu:

w odpowiedzi A w pytaniu 16 jest taki mały zonk - ostatnia funkcja jaka jest napisana to "ukierunkowana". Po pierwsze nie jest to funkcja, wiec może po prostu ten kto to przepisywał się pomylił, ale jeśli taka jest oryginalna treść to A nie może być prawidłowe. W zasadzie dlatego moim typem było B. Ale z tego co cytujesz, bardziej przychylam się do opcji że to ktoś się pomylił przepisując.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Apsik




Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:24, 14 Cze 2008    Temat postu:

A jednak mysle, ze nie. Bo przeciez nie szybciej zapamietuje sie zadania niedokonczone, ale lepiej. I przeciez nie mozna zaprzeczyc, ze szybciej sie zapomina zadania dokonczone? wydaje mi sie, ze d jest bardziej bezpieczna opcja.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Apsik




Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:28, 14 Cze 2008    Temat postu:

Oj, nie zauwazylam, ze jest druga strona odpowiedzi na forum. Moja opowiedz to byla odnosnie Zeigarnik. A tak w ogole to na egzaminie w semestrze poprzednim powtozylo sie moze 5 pytan z tych testow..... watpie zeby byly one az takie wazne? nie myslicie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tysiok




Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów

PostWysłany: Sob 23:52, 14 Cze 2008    Temat postu:

jesli chodzi o test z 2007 to było w nim okolo 12-14 powtorzonych pytań z wczesniejszych lat... sama liczylam... najwiecej było w nim pytań z testu z 2005 roku. pozdrawiam!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamesennin




Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 0:46, 15 Cze 2008    Temat postu:

Apsik napisał:
A jednak mysle, ze nie. Bo przeciez nie szybciej zapamietuje sie zadania niedokonczone, ale lepiej. I przeciez nie mozna zaprzeczyc, ze szybciej sie zapomina zadania dokonczone? wydaje mi sie, ze d jest bardziej bezpieczna opcja.


Rzeczywiście, lepiej i szybciej potraktowałem niesłusznie jako synonimy, a przecież nie muszą być rozumiane w takim kontekście. Masz rację. D brzmi z tego punktu widzenia bardziej poprawnie. Nie sądziłem, że to pytanie jest aż tak podchwytliwe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skorpka




Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 9:56, 15 Cze 2008    Temat postu:

liczę na to,że w tym roku też się sporo powtórzy... a jak nie to przynajmniej, że pytania będą podobne Smile obstawiam, że 10 pytań będziemy mieć z tych, które już znamy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fonika




Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 23:43, 15 Cze 2008    Temat postu: =)

[link widoczny dla zalogowanych] niech motywacja bedzie z Wami!

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez fonika dnia Nie 23:45, 15 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skorpka




Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 9:49, 16 Cze 2008    Temat postu:

o nieee Very Happy Fonika, miażdżysz!Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tysiok




Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów

PostWysłany: Pon 15:24, 16 Cze 2008    Temat postu:

kim jest apsik:P

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skorpka




Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 15:36, 16 Cze 2008    Temat postu:

no właśnie... kim jest Apsik? Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.swps2007c04.fora.pl Strona Główna -> Komuna Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin