Forum www.swps2007c04.fora.pl Strona Główna www.swps2007c04.fora.pl
Forum Grupy C04 studia magisterskie stacjonarne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ogolna pytania 2007
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.swps2007c04.fora.pl Strona Główna -> Komuna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tysiok




Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów

PostWysłany: Śro 20:07, 11 Cze 2008    Temat postu: ogolna pytania 2007

 No wiec tak... wiem jestem zajebista. wiekszosc odpowiedzi powinna byc poprawna.. niestety tak jak to bywa z egzamami u łukaszewskiego bywa i tak ze 2 odp sa poprawne:P tylko jedna jest lepsiejsza;) buzka!



1. Natężenie motywacji u danej jednostki rośnie wraz z:
A) liczbą osób, z którymi rywalizuje
B)liczbą opracowanych planów działania
c) wzrostem subiektywnej wartości celu
d) motywacja jest cechą osobniczą i zasadniczo nie zmienia się

2. Twierdzenie o nieliniowej zależności między poziomem motywacji i poziomem wykonania, to:
A)prawo Yerkesa- Dodsona
B) prawo Zipfa
C) prawo Josta
D) prawo Kuhla

3. Ludzie o wewnętrznym umiejscowieniu kontroli:
A) lepiej sobie radzą w zadaniach wymagających inicjatywy
B) przejawiają skłonność do egoizmu
C) ich struktury poznawcze wykazują większą tendencję do izolowania się od informacji zewnętrznych
D) są skłonni przeceniać wartość wydarzeń zewnętrznych

4. Bluma Zeigarnik odkryła, że:
A) szybciej zapamiętuje się zadania niedokończone
B) szybciej zapomina się zadania niedokończone
C) lepiej zapamiętuje się zadania dokończone
D) szybciej zapomina się zadania dokończone

5. Utrata wartości gratyfikacyjnej celu jest powodem:
A) wzrostu intensywności działań
B) poszukiwania innych gratyfikacji
C) spadku lub zaniku motywacji związanej z tym celem
D) konstruowania planu na wypadek niepowodzenia

6. Któy z podanych niżej argumentó każe wątpić w zasadniść teorii redukcji popędu:
A) organizm unika przykrości
B) organizm dążey do przyjemnośći
C) ! niewidac !
D) gratyfikujące może być również wzbudzenie popędyu

7. Badania Gabrielle Oetingen wykazały że:
A) im niższe są oczekiwania tym lepsze osiągnięćia i rezultaty
B) im wyższe są oczekiwania tym lepsze osiągnięcia i rezultaty
C) im niższe są oczekiwania tym łatwiej osiągamy wynik
D) brak jest zależności między oczekiwaniami a osiągnieciami

8. Jeśli ktoś mówi że najpierw zrobi a potem pomyśli to osoba taka prawdopodbnie uzyska wysokie wyniki na skali:

A) impulsywności
B) inteligencji praktycznej
C) poszukiwania doznań
D) non kofornizmu

9 Badania wykazują, że poziom aspiracji:

A) jest stała cechą człowieka
B) zmienia się w zależności od zadań
C) zmienia sie zgodnie z prawem efektu
D) ustala sie zgodnie z zasada wszystko albo nic

10. Zgodnie z hipotezą Atkinsona silny motyw do unikania porażki skłania do wyboru zadań

A) Bardzo łatwych
B) Bardzo trudnych
C) zarówno bardzo łatwych jak i bardzo trudnych
D) Nie ma wpływu na wybór zadań

11. Osoby charakteryzujące się niezależnością pola:

A) Łatwiej strukturalizuja pole danych........ się uprzednimi wzorcami percepcyjnymi
B) Posiadają szczególnie duże kompetencje lingwistyczne
C) Łatwo ulegają presji
D) Uzyskują niższe wyniki w testach twórczości

12. Robert Sternberg zaproponował trójskładnikową teorię inteligencji

A) Inteligencja emocjonalna
B) skrystalizowana
C) Społeczna
d) praktyczna

13. Koncepcja Pintricha i DeGroot zakłada, że motywacja jest funkcją

A) Wartości celu, możliwości jednostki i intensywności emocji
B) Wartości celu, poczucia wpływu
C) Wartości celu porzednich doświadczeń i poczucia wpływu
D) Chęci i możliwości jednostki

14, Cechą temperamentu stanowiącą przesłankę wydolności jednostki jest:

A) Siła procesów nerwowych
B) Ruchliwości procesów nerwowych
C) Równowaga procesó nerwowych
D) Siła procesu hamowania

15. Z orientacją na przyszłość wiąże się:

A) Mała motywacja zadaniowa
B) Zdolność do przenoszenia działąnia na czas późniejszy
C) Nie ma żadnych szczególnych skutków takiej orientacji
D) Większa wytrwałość i zdolnośc do odraczania gratyfikacji

16. Procesy motywacyjne pełnią kilka podstawowych funkcji w stosunku do zachowania. Wskaż tę opcje która najpełniej ujmuje funkcję procesów motywacyjnych

A) Organizująca, inicjująca ukierunkowana
B) Inicjująca, stymulująca, ukierunkowująca
C) stymulująca, organizująca, inicjująca
D) Ukierunkowująca, organizująca, stymulująca

17. Gdy ten sam cel ma włąsności pozytywne i negatywne wtedy:

A) Gradient dązenia jest bardziej stromy niż gradient unikania
B) SIła tendencji do oddalania się wzrasta równie szybko jak siła tendencji do zbliżania
C) Tendencja do zbliżania się słabnie w miare jak osobnik znajduję sie coraz bliżej
D) Zanika motywacja do działąnia i cel zostaje porzucony.

18. James i Lange zaproponowali teorię emocji wedle której:

A) Emocja jest efektem poznawczej obróbki bodźców
B) Bodźce wywołują zmiany fisjologiczne a ich świadome odczucie to emocje
C) Emocja jest następstwem deficytu informacji
D) Nie ma takiej teorii

19. Znak emocji zależy przedewszystkim

A) Od relacji interpersonalnych
B) Od tego jak system poznawczy radzi sobie z rozpływającymi informacjami
C) Od poziomu inteligencji społecznej
D) Od zgodności bodźca z interesem jednostki

20. Zasadnicza rozbieżność między modelem PEN a modelem tzw. Wielkiej Piątki sprowadz się do
A) Liczby czynników
B) Relacji moędzy czynnikami
C) Niezależności cynnikó
D) sposobu weryfikacji czynnikó

21. Teoria inteligencji Cattella przyjmuje założenie o istnieniu

A) Jednego czynnika ogólnego (G) inteligencji, nadrzędnego wobec róznych typów inteligencji,
B) Dwoch czynników uinteligencji odpowiadających dwóm rodzajom inteligencji
C) Czynników równo rzędnych odpowiedzialnych za zdolności
D) zdanie z podanymi tu zależnymi nie odnośi się do teorii Cattella

22. Korelacja mioędzt wielkościa mózgu mierzona przy pomocy metody rezonansu magnetycznego(możliwe ze 0) nie wiem

A) Wynosi średnio około 0,30
B)JEst bliska 0
C) Wynosi około -0,50
D) Zawiera się w przedziale od 0,75 do 0,85

23. Zgodnie z prawem Yerkesa- Dodsona, stan ponad optymalnej aktywacji sprzyja

A) Wykonywaniu złożonych zadań manualnych
B) Wykonywaniu złożonychh zadań umysłowych
C) Wykonywaniu prostych zadań umysłowych
D) uczeniu się nowych pojęć

24. Podział na 4 typy temperamentu sagwink, choleryk, melancholi i flegamtyk jest dziełem:

A) Kretschmera
B) Scheldona
C) Galatona
D)Galena

25. James i Lange wysunęli tezę iż:

A) Emocje są wynikiem pobudzenia narządów wewnętrznych
B) Pobudzenie emocjonalne wpływa na stan narządów wewnętrznych
C) Emocje są wynikiem pobudzenia ośrodkowego układu nerwowego
D) Emocje można resjestwować obiektywnie

26. Podstawowa funkcja osobowości to:

A) Integracja i kontora zachowania człowieka
B) Gromadzenie i wewewnętrzne uzgadnianie informacji
C) Wykrywanie zmian w otoczeniu
D) Wymiana onformacji z otoczeniem

27. Teoria motywacji, odwołująca się do poziomu aktywacji, pozwala wyjaśnić dlaczego:
A) głodni rybacy wypływają na wzburzone morze
B) bankowiec spędza urlop na wspinaczce w himalajach
C) naukowiec spedza czas w bibliotece
D) latem plaże są pełne ludzi

2Cool W badaniu testowym stwierdzono, że iloraz inteligencji 12 letniej Marioli wynosi 100. Oznacza to, że mariola:
A) Rozwiązała 100 zadań testowych
B) rozwiązała 100% zadań dla swojego wieku
C) Rozwiązała najwyższa możliwą liczbę zadań testu
D) osiągnęła najwyższa poprzeczką rozwoju inteligencji

29. Czynnik inteligencji ogólnej g w rozumieniu Spearmana to:
A) Zdolność wywodzenia związków i korelatów
B) Czynnik specyficzny nie odgrywający roli w procesach poznawczych
C) Czynnik odpowiedzialny za kompetencje lingwistyczne
D) Ogólny czynnik inteligencji społećznej

30. Cel działania to:
A) wynik jaki ma być osiągnięty
B) wyobrażenie wyniku, jaki ma być osiągnięty oraz przypisania wynikowi wartość
C)wyobrażenie wyniku z uruchomioną tendencją do jego osiągnięcia (intencją)
D) Wynik działania które zostają zakonczone

31) Które z niżej wymienionych stadiów nie należy do opisu Ogólnego Zespołu Adaptacyjnego Selyego
A)reakcji alarmowej
B)Oceny poznawczej
C)odporności
D)wyczerpania

32)Typowe dla mężczyzny sposoby poprawiania sobie nastroju to:
A)sport, praca, alkohol
B)chodzenie po sklepach z narzędziami
C)spotykanie się z przyjaciółmi
D) oglądanie telewizji

33.Sposobem podtrzymania motywacji działań długotrwałych jest
A)natężanie się
B)Robienie częstych odpoczynków
C)robienie jak najwięcej na początku
D) wykorzystanie efektu magicznej połowy

34. Odpowiednikim melanholika wg Pawłowa jest typ układu:
A) silny, zrównoważony, powolny
B) silny, niezrównoważony, z przewagą pobudzenia nad chamowaniem
C) słaby


35. Homeostaza to inaczej:
A) jedna z koncepcji wyjaśniających geneze homoseksualizmu
B) stan równowagi fizjologicznej organizmu
C) niedobór dopaminy w mózgu
D) równowaga poziomu adrenaliny we krwi

36. Aby nauczyć dziecko w szkole bezradności najeży je karać:
A) najpierw surowo potem łagodnie
B) najpierw łagodnie potem surowo
C) w zależności od tego, czy jest aktywne lub bierne
D) bez związku z tym, jak się zachowuje

37. Wartośc gratyfikacyja celu zależy zwłaszcza od:
A) dostę pności celu
B) siły działajacych aktualnie presji społecznych
C)czynnika inteligencji płynnej
D) czynników ekonomicznych

38. Koncepcje emocji opracowane przez Lazarusa i Weinera odwołują się do:
A) mechanizmu kumulacji napięcia
B) mechanizmu konfliktu motywów
C)
mechanizmu przyczynowego wyjaśniania zdarzeń (zachowań)
D) mechanizmu interpretacji źródeł pobudzenia

39. Badania lazarusa i wsp. nad reakcją na drastyczne sceny filmowe pokazują:
A) Rolę przyzwyczajenia się do stresu
B) rolę zewnętrznego wsparcia w trudnych chwilach
C) rolę poznawczej interpretacji stresu
D) rolę przykrych bodźców w wytwarzaniu się odporności na stres

40. Adam ma piątki ze wszystkich przedmiotów. Takie stopnie pogą świadczyć o roli :
A) czynnika g
B) dziedziczności
C) inteligencji emocjonalnej
d) inteligencji psychometrycznej


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jamaica
Administrator



Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: the bright side

PostWysłany: Śro 21:17, 11 Cze 2008    Temat postu:

Proszę państwa proszę wziąć Martynkę za przykład Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamesennin




Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 12:22, 12 Cze 2008    Temat postu:

Nie przeczytałem tego całego, ale w trzecim raczej jest a. Proponuję nie robić motywów typu - rozwiązany test, tylko opisywać co na dane zagadnienie jest w książce czy wykładzie i niech ludzie sami wnioskują. Te testy nie należą do najjaśniejszych i może być dużo pomyłek jak każdy zaznaczy po swojemu i poda po prostu odpowiedzi, a jeśli będziemy wspólnie wnioskować to raczej dojdziemy do wspólnego, najbardziej prawdopodobnego konsensusu. Co więcej, pozwoli to na szersze poznanie każdego zagadnienia, a nie tylko jednego aspektu, o który łukaszewski akurat w danym zadaniu pyta.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tysiok




Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów

PostWysłany: Czw 13:06, 12 Cze 2008    Temat postu:

no niby to co mowisz wydaje się sensowniejsze, ale nie sądzę by znalazł sie ktoś kto to zrobi.. i tu jest nasz problem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamesennin




Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 15:54, 12 Cze 2008    Temat postu:

Heh. Nom. Prawda. Ja może jak znajdę trochę czasu to cosik dopiszę. A na razie sugeruję po prostu podawanie odnośników do stron w książkach dotyczących konkretnych zagadnień.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
natalina




Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: znienacka

PostWysłany: Czw 20:53, 12 Cze 2008    Temat postu:

no właśnie .... mi wyszło w kilku zupełnie inaczej :/ co za kijowy test ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tysiok




Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów

PostWysłany: Czw 21:41, 12 Cze 2008    Temat postu:

to wez natalia wypisz ktore to były pytania i jakie dałas odpowiedzi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fonika




Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 22:49, 12 Cze 2008    Temat postu:

14, Cechą temperamentu stanowiącą przesłankę wydolności jednostki jest:

A) Siła procesów nerwowych
B) Ruchliwości procesów nerwowych
C) Równowaga procesó nerwowych
D) Siła procesu hamowania

SPP - siła procesu pobudzenia; na poziomie zachowania funkcjonalna wydolność komórki nerwowej znajduje wyraz w reakcjach na silną lub długotrwałą stymulację; im silniejszy układ nerwowy, tym mniejsza jest wartość procesu pobudzenia


Korelacja mioędzt wielkościa mózgu mierzona przy pomocy metody rezonansu magnetycznego(możliwe ze 0) nie wiem

A) Wynosi średnio około 0,30
B)JEst bliska 0
C) Wynosi około -0,50
D) Zawiera się w przedziale od 0,75 do 0,85

Okazuje się jednak, że u ludzi dzisiejszych korelacje między rozmaitymi miarami wielkości mózgu a wynikami testów mierzących rozmaite (wyróżniane przez psychologów) rodzaje sprawności intelektualnej są albo zerowe albo znikomo słabe. Na gruncie hipotezy SI należałoby zatem przyjąć, że w populacjach praludzkich korelacje te były silniejsze, a potem osłabły lub zanikły. Trudno pojąć, co mogłoby taką zmianę wywołać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fonika




Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 23:01, 12 Cze 2008    Temat postu:

6. Który z podanych niżej argumentó każe wątpić w zasadniść teorii redukcji popędu:
A) organizm unika przykrości
B) organizm dąży do przyjemnośći
C) ! niewidac !
D) gratyfikujące może być również wzbudzenie popędu

tutaj odp C brzmi: podobny do popędów wpływ na zachowanie wywierają emocje

i C i D brzmią wiarygodnie jak widać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skorpka




Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 15:33, 13 Cze 2008    Temat postu:

8 - A
13 - A
14 - D
22- B
23 - B
reszta jak u Martyny
to są odpowiedzi, które podał mi psycholog i z którymi się zgadzam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamesennin




Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 1:39, 14 Cze 2008    Temat postu:

No i 3 - A. I przy 23 bym polemizował. W treści zadania jest ponad optymalny. Jeśli optymalny sprzyja rozwiązywaniu zadań złożonych to im dalej zdolność ta się pogarsza, a więc łatwiej rozwiązać jest zadanie proste - tak ja rozumuję. Tak więc tu przychylam się do wersji Martyny czyli rozwiązywaniu zadań prostych.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kamesennin dnia Sob 1:45, 14 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skorpka




Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 15:19, 14 Cze 2008    Temat postu:

3 A to też moja odpowiedź, a za 23 nie dam sobie głowy obciąć Smile możliwe, że chodzi o zadania proste. Tego akurat psycholog mi nie rozwiązywał Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Apsik




Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 17:20, 14 Cze 2008    Temat postu: pyt

Hm, ja tez mam pare watpliwosci Wink

Zgadzam sie w stosunku do 3a
3. Ludzie o wewnętrznym umiejscowieniu kontroli:
A) lepiej sobie radzą w zadaniach wymagających inicjatywy

8a i 13a tez sie podpisuje pod korekta Ani.
8. Jeśli ktoś mówi że najpierw zrobi a potem pomyśli to osoba taka prawdopodbnie uzyska wysokie wyniki na skali:
A) impulsywności

13. Koncepcja Pintricha i DeGroot zakłada, że motywacja jest funkcją
A) Wartości celu, możliwości jednostki i intensywności emocji

oprocz tego mysle, ze odpowiedzi na 4, 11, 16, 25 i 38 moga wygladac tak (ale oczywiscie moge sie mylic)4. Bluma Zeigarnik odkryła, że:
D) szybciej zapomina się zadania dokończone

11. Osoby charakteryzujące się niezależnością pola:
A) Łatwiej strukturalizuja pole danych........ się uprzednimi wzorcami percepcyjnymi

16. Procesy motywacyjne pełnią kilka podstawowych funkcji w stosunku do zachowania. Wskaż tę opcje która najpełniej ujmuje funkcję procesów motywacyjnych
B) Inicjująca, stymulująca, ukierunkowująca

25. James i Lange wysunęli tezę iż:
A) Emocje są wynikiem pobudzenia narządów wewnętrznych

38. Koncepcje emocji opracowane przez Lazarusa i Weinera odwołują się do:
D) mechanizmu interpretacji źródeł pobudzenia

zauwazcie, ze zwlaszcza te z zeigarnikiem i procesami mot. sa podchwytliwe, choc oczywiscie zachecam do polemiki. Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skorpka




Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 18:03, 14 Cze 2008    Temat postu:

w 11 tak, pod warunkiem,że w miejsce kropek wpiszemy "nie kierują", odp. o zdolnościach lingwistycznych nie jest poprawna bo osoby takie mają zdolności w ścisłych dziedzinach typu matma Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skorpka




Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 18:10, 14 Cze 2008    Temat postu:

co do Blumy to na pewno A Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.swps2007c04.fora.pl Strona Główna -> Komuna Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin